четвер, 1 лютого 2018 р.

.ВЧИТЕЛЬ –АГЕНТ ЗМІН НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Проблема присутності в шкільних закладах фахівців, які досконало володіють елементами формальної освіти, тобто вміють мислити, аналізувати та знаходити шляхи розв’язання складних проблемних ситуацій, вважається основоположною для досягнення успішного результату в реформуванні шкіл, зокрема введенні інновацій у навчальний процес. Навчання, його придатність і пристосовуваність  до умов диманічного світу є необхідною умовою кожного громадянина.Готовність учителів  стати агентами змін епохи  конкретизується у професійних знаннях і вміннях, здатності до рефлексії та активного творення нового знання, які доповнюються вмінням співпрацювати на єдину мету та мати спільну відповідальність за результати діяльності. 
Бути вчителем-це мистецтво, яке має розвиватись на протязі всієї педагогічної діяльності.Її результат – покоління, що здатне приймати нові рішення,змінювати життя суспільства, творчо мислити, бути відповідальними, активними, адже від майстерності  вчителя залежить усвідомлення дитиною призначення її в житті, сприяння розвитку   компетентностей    учнів  у рамках шкільних предметів.  Перед ним також стоїть завдання підготувати дітей до самостійності у здобуванні знань та вмінь. Саме мобільність професії вчителя, його постійне життєнавчання  має допомогти в змінах освітнього простору,  а саме у створенні школи, яка поєднуватиме в собі теоретичні та практичні знання та вміння .
Змінюється політичне, соціально-економічне життя нашої країни, зростають вимоги суспільства до якісної освіти і це спонукає  до радикальних реформ в українській освіті, що є одним із пріоритетних напрямків державної політики. Саме на вчителів покладено відповідальність навчати та виховувати нове покоління і вони мають стати агентами  змін Нової української школи,
оскільки ініціативністю, активністю,рішучістю,  незалежністю й інноваційністю характеризуються  як в особистому і суспільному  житті,  так  і  в  роботі. 
Результати змін у суспільстві  залежать визначальною мірою від особистого потенціалу вчителів та здатності шкіл сприяти успішному навчанню учнів.
Особливої значущості набувають  індивідуальний і міжособистісний компоненти, які виражаються у професійних  знаннях та вміннях вчителя, що доповнюються вмінням співпрацювати на єдину мету та мати спільну відповідальність за результати діяльності й успіх кожного члена колективу.
Що має знати та вміти сучасний вчитель та які методики використовувати, щоб краще розуміти дітей? Як не боятися реформ, розуміти цифрове покоління дітей та правильно їх мотивувати.
Сучасні педагоги  та психологи приділяють велику увагу вивченню умов цілісного розвитку дитини як особистості, формуванню її психічного здоров’я. Що потрібно дітям, щоб впоратися зі складнощами і невизначеністю в дорослому житті? Адже до шкіл приходять нові за типом мислення учні, які живуть в світі Інтернету та у віртуальній реальності. Тому організація педагогічного процесу потребує від педагога знань психологічного розвитку дитини, вмінню спрямовувати розвиток дитини, дбати про те, щоб діти не були пасивними спостерігачами, а стали  активними  учасниками  навчально-виховного процесу, вміння впливати на емоційний стан і поведінку дитини, розвивати пізнавальний інтерес, формувати у школяра взаємин із соціальним оточенням. Актуальним є своєчасне виявлення і розвиток природних нахилів, задатків та здібностей вихованців,  а для цього потрібно  необхідні особливі навички і темперамент, щоб крокувати в ногу з часом і залишатися цікавим і затребуваним фахівцем,який крім формальної освіти володіє ще й практичним застосуванням знань та навичок.
Вчитель має побудувати для дітей комфортне середовище,а учні іти на його урок із задоволенням, залучаючись його підтримкою та порадою.
 Адже не кожна дитина може мати хороші оцінки, але може робити неймовірні речі. Вчитель має розкрити її таланти і скерувати  діяльність в потрібне русло. Основне у цьому всьому – це мати сильну і непохитну віру в свої сили та  дитини. Зробити все можливе, щоб  діти виросли хорошими людьми і знайшли свою стежину у цьому світі.
Учитель  це людина, на якій тримається реформа. Без неї чи нього будь-які зміни будуть неможливими, тому один з головних принципів НУШ  умотивований учитель. Це означає, що мета  сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус.
Заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей зазначив, що «ми усвідомлюємо, що не всі одразу зміняться, але реформа піде, якщо хоча б 30 відсотків педагогів діятимуть відповідно до концепції Нової української школи. Тоді буде зрушення. І таких вчителів ми підтримуватимемо, щоб разом впроваджувати зміни. Адже ми чудово розуміємо й те, що якщо вчитель не зміниться, то вся наша реформа залишиться лише на папері».Саме цим висловлюванням він підкреслив значущість вчителя як носія змін у  суспільстві.
Також він відзначив, що довіра до освіти починається з педагогіки партнерства, відкритості шкіл, поваги до кожної людини. Разом з цим міркуванням він звернув увагу на авторитет вчителя, високу культуру спілкування і педагогічну етику, що  позитивно впливає на оточуючих.
За словами міністра освіти і науки Лілії Гриневич, сучасній освіті  потрібні агенти змін ─ учителі, які готові змінюватися, готові застосовувати нові методи навчання. І це дійсно так. Освітяни мають добре знати свій предмет, володіти  арсеналом педагогічних секретів та методичних прийомів, знайти підхід до кожної дитини.
Вчитель має бути готовий  до змін кожного дня. Також  має відшукати правильний настрій, перебувати в постійному контакті з колегами-педагогами, змінити імідж та обов’язково залучитись підтримкою батьків, зробити так,щоб вони стали їх  справжніми партнерами, вміти управляти своїм часом, мати здатність адаптуватися до освітнього середовища, завжди бути в тонусі і мати доступ до будь-якої освітньої інформації, вміти перетворити Інтернет та смартфони на своїх союзників, бути організованим, постійно навчатися і мати терпіння, що є вкрай важливим для  педагогів.
Той, хто є справжнім інноватором, творчий, активний, відчуває покликання , кому не байдуже майбутнє нашої країни  погодиться з  думкою колеги,  який переможця премії Global Teacher Prize Ukraine 2017 Паула Пшенічки, « головне — вміти самому думати і працювати по-новому. І вчити цьому учнів. Освіта — це завжди незакінчений процес, як недобудований міст у майбутнє. Однак дітей треба вчити доводити справи до кінця, щоб досягти певного результату. А ще їх потрібно навчити сприймати інформацію і структурувати її, їх потрібно навчити думати .Більше не потрібно нічого. Найголовніше – розвивати особистість дитини, її здібності, інтереси». В одному із юридичних документів UNESCO  сформульовано  важливу  максиму: вчитися,  щоб  бути,  щоб  знати,  щоб  діяти. Це є і визначник якості роботи сучасної  школи. Любов до дитини та до своєї професії повинні керувати діями вчителя. Розвивати  вміння  і  компетентності  не  тільки  для  того, щоб самореалізуватися, брати активну участь у житті суспільства, а й для того, щоб з успіхом функціонувати на ринку праці, який теж  постійно  змінюється. Людина прекрасна тим, що може змінюватись протягом життя, то ж, ніколи не пізно стати улюбленим учителем  учнів і при  цьому варто згадати  слова Уінсона Черчіля, що « шкільні вчителі володіють владою, про  яку прем’єр-міністри можуть тільки мріяти».

ЛІТЕРАТУРА
1.Концепція Нової української школи 
2. Нова українська школа. Порадник для вчителя.

3.Сайт www.kachalivka-school.edu.kh.ua

Поділитись в соцмережах

Facebook TwitterGoogle+ Vkontakte
Рекомендуем × +
.ВЧИТЕЛЬ –АГЕНТ ЗМІН НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
4/ 5
Oleh

2 Комент.

Залишити коментар.
Залишити коментар.
avatar
КЗ "Миролюбівська гімназія"
9 лютого 2018 р. о 01:52

Очевидно , що в момент глобальних змін в освіті вчитель не може залишатися осторонь , так як , зростають не лише вимоги до його професійної діяльності а й до професійного рівня . В статті чітко визначені пріорітети майбутнього педагога , який буде працювати в новій школі .

Reply
avatar
КЗ "Миролюбівська гімназія"
9 лютого 2018 р. о 02:54

Швидкі сучасні зміни вимагають також змін і в освіті , безумовно це вимога часу , але треба пам'ятати , що участь в здобутті знань дитиною мають приймати ще й батьки дитини , а не покладати це все на вчителів . Зростання професіоналізму вчителя до вимог сучасності , це обов'язок кожного пожаючого себе викладача . Треба також пам'ятати про участь держави в забезпеченні якісних умов для здобування освіти .
Останні 20 років освіта перебуває в стані реформації , резельтати ми всі бачимо . Час покаже до чого приведуть ці зміни , але змінювати щось треба .

Reply