четвер, 1 лютого 2018 р.

ПРОЕКТУВАННЯ СУЧАСНОГО УРОКУ ІСТОРІЇ ЗАСОБАМИ ІКТ

Інформаційно-комунікаційна компетентність є однією з ключових компетентностей сучасної освіченої особистості. Стаття розкриває основні аспекти використання ІКТ в роботі вчителя історії.



Нова українська школа  це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. У педагогічних колах України активно обговорюються питання: що таке школа XXI століття? Як організувати безперервне навчання педагогів, щоб їхні знання відповідали вимогам сучасності? Які навички потрібні нашим вихованцям, щоб бути успішними у житті?
          Стрімке зростання обсягів інформації й упровадження інформаційних технологій в усі сфери життєдіяльності людини висувають нові вимоги і перед педагогами. На сьогодні, без використання інформаційно-комунікаційних засобів неможливо забезпечити рівний доступ до якісної освіти для всіх учнів.
Сучасний інформаційно-освічений вчитель повинен не лише вміти знайти відповідну інформацію з різних джерел, а використати та застосувати цю інформацію відповідно в багатьох фахових ситуаціях.
Використання ІКТ стимулює також професійне зростання учителя, сприяє його самовдосконаленню, самореалізації в нових формах. Комп’ютерні технології, з одного боку, стали незмінними помічниками вчителя історії, спростили роботу, а з іншого – вивели методику викладання на новий рівень.
У час активного розвитку інформаційного середовища саме життя ставить на чергу дня володіння технічними засобами навчання сучасного типу: комп’ютер, інтеративна дошка, мультимедійний проектор, тощо.
Організовуючи методичну роботу з вчителями історії, часто надаю методичні рекомендації щодо можливостей використання ІКТ вчителями в освітньому процесі. Зокрема,
1.     В ситуації, коли заклади не забезпечені необхідним сучасним картографічним матеріалом на допомогу вчителям історії може прийти соціальний сервіс Веб 2.0. Одним з них є Вікімапія (http://wikimapia.org). Це сайт, на якому карта світу створена на основі фотографій, зроблених з космічного супутника. Ще один цікавий геосервіс – «Panoramio» (http://www. panoramio.com) може зацікавити вчителя історії величезною кількістю фотографій.
2.     Організація віртуальних екскурсій з використанням мультимедійних ресурсів Інтернету. Не слід забувати про значний виховний потенціал ІКТ які дозволяють позитивно впливати на формування естетичних смаків учнів, залучати дітей до ознайомлення з світовою та національною культурною спадщиною через організацію заочних екскурсій музеями світу. Знайти електронні адреси сайтів музеїв України можна знайти на головній сторінці порталу "Музейний простір України" (http://museum/).
3.     Використання блогу як медіа – освітньої технології в процесі навчання історі
4.     Створення комп’ютерних тестів з історії (програма MyTest)
5.     Підготовка до ЗНО (онлай – тестування)
6.     Використання готових програмних продуктів (енциклопедій, словників, тощо)
7.     Використання і підготовка власних дидактичних вправ в сервісі Learninq Apps( http://history-mv.blogspot.com/2018/01/learningapps.html)
8.     Використання комп’ютерних програм для створення мультимедійних планів - конспектів.(наприклад,у вигляді створення ментальних карт https://www.mindmeister.com/856371696?t=Qd6dWX4HM8
9.     Використання інтерактивної дошки на уроках історії.
10.                       Використання відео та фотосвідчень на уроках історії (https://www.google.com/culturalinstitute/beta/category/event?tab=pop&date=1980)
11.                       Обмін інформацією з колегами через наявні персональні блоги, сайти.

Тож, як методист, визначаючи зміст і форми методичної роботи з учителями історії, враховую вимоги шкільної історичної освіти відповідно до Державного стандарту освітньої галузі „Суспільствознавство”.
Формування і розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів історії Маловисківського району продовжуємо впроваджувати через такі форми методичної роботи:
·        Семінари - практикуми з питань удосконалення ІКТ
·        індивідуальні консультації за запитом; 
·        проведення районних інтернет - конференцій;
·        проведення віртуальних семінарів (проведено вже 3 такі семінари : https://history-mv.blogspot.com/p/blog-page_18.html)
Вагоме місце серед форм методичної роботи займають інтернет-конференції та віртуальні семінари. Інтернет-конференція дає можливість швидко знайомитися з педагогічним досвідом, доводити до відома широкого кола педагогів власні судження, висновки і пропозиції. І це можна робити, не полишаючи робочого місця, не затрачати час на переїзди, тощо.
В 2018 році шляхом проведення чергового віртуального семінару вчителі історії вчилися створювати і використовувати ментальні карти ( https://mentalnakarta.blogspot.com/)
Коли йде мова про освітні технології, то вони повинні відповідати сьогоднішньому дню, а вчитель, освітянин має завжди бути попереду. Тож персональний блог все більше набуває популярності серед вчителів історії району.
Він став особливою формою професійного портфоліо, доступного в мережі Інтернет, структура якого дозволяє не лише представити власні розробки в різних форматах, а й організувати спілкування з колегами з використанням вбудованого блогу, за допомогою коментарів, особистих повідомлень, форуму.
З 2012 року функціонує блог методиста Паливоди О.Л. Вчителями історії також створені персональні блоги: «Кліо», «Літопис», «Історичні діячі», «Часопис», «Феміда», «Історія в школі», Історія в Плетеноташлицькій школі», тощо. Переглянути зміст блогів можна за посиланням http://history-mv.blogspot.com/
Отже, в умовах інформаційного суспільства педагогічна кваліфікація і майстерність не має обмежуватись тільки фаховими знаннями. Окрім традиційних педагогічних технологій, учитель історії покликаний створювати нові можливості для учнів через інновації, застосування ІКТ і бути здатним постійно покращувати свою педагогічну майстерність.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.
1.     Десятов Д.Л. Методика використання інформаційно – комунікаційних технологій у навчанні історії. /-Х.:Вид.група»Основа», 2011.-(Б-ка журн.»Історія та правознавство».Вип.6(90))
2.     Жалдак М.І. "Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання". Випуск 9. Науковий часопис. – Київ.: НПУ ім. М.П. Драгоманова. 2005. – С. 3-14
3.     Жалдак М.І., Хомік О.А. Формування інформаційної культури вчителя. Режим доступу: www.icfcst.kiev.ua/SYMPOSIUM/Proceedings/Galdak.doc
4.     Нетьосов С.І. Навчання основ правознавства з використанням інформаційно – комунікаційних технологій. –Х.: Вид.група «Основа», 2010.-(Б-ка журн. «Історія та правознавство».Вип.4(76))
5.     Таран.Т. «Використання інформаційно – комунікаційних технологій на уроках історії» /Методологічні засади історичної освіти в контексті профілізації старшої школи //МатеріалиВсеукраїнської науково – методичної конференції 21-22 жовтня 2010 року – Кіровоград, 2012. -291с. – с.85
6.     Фалес Т. «Використання ІКТ як засіб підвищення якості навчально – виховного процесу» Ж-л «Методист» №8(32), с.36 – 39

Поділитись в соцмережах

Facebook TwitterGoogle+ Vkontakte
Рекомендуем × +
ПРОЕКТУВАННЯ СУЧАСНОГО УРОКУ ІСТОРІЇ ЗАСОБАМИ ІКТ
4/ 5
Oleh