У роботі висвітлено
матеріал впровадження спадщини В.О. Сухомлинського і реалізації його ідей.
Великий учитель для автора роботи є дороговказом у роботі. Головне завдання
початкової школи – навчити дитину вчитися.
Учительська професія - це людинознавство, постійне проникнення в складний
духовний світ людини, яке ніколи не припиняється. Школа - це насамперед книга.
Моє життєве кредо – любов до дітей.
«Доки ти вчишся - доки ти й вчитель». У кожного – є золота жилка! Знайти
її, поставити людину на ту життєву стежку, йдучи якою вона засяє своїм
неповторним блиском! У цьому вся суть діяльності педагога.
Перша вчителька… Це людина особлива в житті кожного школяра. Колишнього і
нинішнього. Бо вона перша. Надзвичайно важливо прищепити маленьким учням
прагнення до знань, а не відбити любов до навчання. З цього виростають майбутні
успіхи. Мені дуже хочеться, щоб всі діти стали розумними, порядними людьми.
Хочу аби вони любили рідну землю, бо якщо ми не навчимо її любити, цього не
зробить ніхто.
Заходячи щоранку в клас, ловлю на собі
погляди маленьких уважних оченят, які чекають від мене чогось
незвичайного, і я намагаюсь створити свят, будуючи кожен урок як гру. Кожна
дитина – це невичерпний океан, який можна все життя вивчати й до кінця не
вивчити.
«Зошити настрою -, діти відтворюють
те, чого їм хочеться, що відчувають, я вловлюю, що в кого на душі. Учень пише
про свої мрії, прохання, побажання. Діти не вміють приховувати своїх почуттів.
Якщо їм радісно, вони малюють сонечко і квіти, а якщо на папері сірі,
коричневі, чорні похмурі барви, то розумію що в дитини є якась проблема, і ми
намагаємося разом її розв’язати. На своїх уроках я використовую діалогічні (інтерактивні технології).
Будуючи свої уроки, передбачаю розв’язання
різноманітних творчих завдань,
спрямовую учнів на пошукові види роботи. На уроці залучаю до роботи всіх учнів,
забезпечуючи участь кожного з них у групових та колективних формах роботи,
ставлю учнів у позицію творця, використовую інтерактивні види і форми роботи. У
навчально – виховній роботі застосовую
такі інтерактивні технології: «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Коло ідей»,
«Тренування», «Метод дискусії» тощо.Ці прийми дають можливість залучити кожного
учня до обговорення проблеми, а це сприяє розвитку критичного мислення,
діалогічного мовлення розвитку творчих здібностей учнів.
Великий потенціал для розвитку
творчого мислення учнів дає виконання таких об’ємних завдань творчого характеру: написання творів, пригод, описів,
складання казок. Проводжу ігри - вікторини, уроки – подорожі, уроки
пресконференції. Свою роботу спрямовую на формування творчої особистості.
В творчості В.Сухомлинського я знаходжу відповіді на питання, що стосуються
формуванню нової людини, в якій гармонійно поєднуються духовне багатство,
моральна краса і фізична досконалість. Основними джерелами розвитку своїх
вихованців вважаю природу, навколишнє життя, дитячу діяльність, спілкування з
учителем.
Спадщина В. Сухомлинського- це світоч для сучасного вчителя. Духовне життя
дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе в світі гри, казки, музики, фантазії,
творчості. Без цього вона зів’яла квітка.
Продовжим вчителю, тебе: любов’ю, совістю, очима.
Складання пригод, творів, казок, віршів збуджують душевне тепло, і тоді дитина
пізнає світ не тільки розумом, а й серцем.
Ось зразки казок, творів, пригод, віршів складених дітьми.
Ось зразки казок, творів, пригод, віршів складених дітьми.
Щирі друзі (казка)
Жив-був
веселий Снігур. Вирішив він полетіти до друга Дятлика в гості. Він його
гостинно зустрів і пригостив комахами. Красно тобі дякую за гостинність. Я б
тебе у гості запросив, тільки не маю хатинки- сказав Снігур. Дятлик засміявся і
взяв свій чарівний молоток і почав будувати хатинку. йому усі пташки
допомагали. А незабаром всі у гостях побували, чай пили.
Мотузенко Вікторія (3 клас)
Твір
Акація підказала
Зібралися діти до лісу. Вчителька сказала, що треба дізнатися, чи не буде
дощу. А як? Спитаємо жовту акацію. Якщо на квітках багато бджіл, то
нічого іти. Перед дощем на квітах жовтої акації виступає солодкий сік. Бджоли
летять на сік. Значить, буде дощ.
Шкрябіна Аліна (4 клас)
Літня пригода
Влітку ми
родиною поїхали на природу. Там було багато комах, птахів. Коли я пішла
прогулятися, побачила в лісі на дереві гніздечко. І раптом мені під ноги впало
маленьке маленьке пташеня. Я намагалася повернути його в гніздо, та було воно
дуже високо на дереві. Я збудувала годівничку, потім поклала туди трішки пуху.
Поклала туди пташеня і тоді мама і тато пташеняти жили у годівниці.
Гричана Ольга (4
кл.)
Осінь (власний вірш)
Осінь прийшла золотиста
Листя зробилось барвистим
Дощі поливає вона
Відлетіли у вирій вже пташки
І тривожно кричать вже вони
Бо чують зима вже іде
І сніг уже білий впаде
Прийде уже знову весна
І знов заспіває вона
Стаднік Олександра (4 клас)
Проводили
відкриті виховні години: «Відлуння дитячих сердець присвячене В.
Сухомлинському», «Учитель із світовим
іменем- В. Сухомлинський», «Свято, присвячене дню народження В. Сухомлинського» «Україно мила, краю мій
чудовий», «Учитель добра і краси»
Проводимо
навчальні проекти: «Малюймо словом осінь», «Зима-чарівниця»
Згуртовую
колектив однодумців, - учнів, батьків знаходжу у них підтримку і розуміння.
Працюю над впровадженням інтерактивних методів навчання на уроках читання,
математики, мови і інших, втілюю в життя поради Василя Сухомлинського про те,
що дітям необхідно дати відчути радість праці і розумової і фізичної.
Навчити
дитину вчитися.
Творчість В.
Сухомлинського - педагогічна енциклопедія. Дороговказом стали для мене слова
Сухомлинського про те, що до кожного учня треба підійти, побачити його
труднощі, кожному необхідно дати тільки для нього призначене завдання.
Література:
1.
Василь
Сухомлинський. Серце віддаю дітям. «Акта», видання, 2012.
2. Тартаковский
Б. Повесть об учителе Сухомлинском / Б. Тартаковский. – М. :
Молодая гвардия, 1972.
3.
Матеріали власного
досвіду.
ВИКОРИСТАННЯ СПАДЩИНИ В.СУХОМЛИНСЬКОГО В ПРАКТИЦІ РОБОТИ УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
4/
5
Oleh
Unknown
2 Комент.
Залишити коментар.Звісно, не дивлячись на роки роботи, нема такого вчителя, який би не використовував педагогічну спадщину В.Сухомлинського. В наш сучасний світ з розвитком новітніх технологій, Галина Григорівна все ж таки використовує методи і прийоми, які запровадив Сухомлинський. Саме ці методи вертають педагогів у русло розвитку особистості гармонійної, розвиненої духовно і природно.
ReplyГалина Григорівна постійно використовує в своїй роботі спадщину В.О. Сухомлинського. Я думаю, що геніальні ідеї видатного педагога не втратять своєї актуальності і в Новій українській школі.
Reply