понеділок, 29 січня 2018 р.

ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ТА ТЕХНОЛОГІЇ ЯК АКТУАЛЬНИЙ АСПЕКТ СУЧАСНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ

В виступі розкривається застосування означених технологій під час формування предметної математичної компетентності.
Єдиний шлях, що веде до знань-діяльність.
Б .Шоц.
Навчання супроводжує людину протягом усього життя. Саме тому треба шукати нові підходи вивчення математики . Нові підходи , дослідження сучасних технологій переконують ,що модель індивідуального навчання , відкриття , осмислення понять, активна участь учнів в освітній діяльності-це головне завдання хто вивчає математику. Водночас дитина є її потенціальним будівником . Відомо ,що ні один будівник не може виконати свою роботу , не маючи уяву про те, яка перед ним стоїть мета , що повинно бути результатом його роботи.
Це бачення мети і результатів повинно супроводити кожний творчий крок навіть тоді, коли дослідник захоплений настільки, що він не владен сам собою і йде вперед тільки тому, що його веде незалежно від нього логіка пошуку. Мета кожного досягти більш високого рівня в будівництві навчання і виховання , та показати повне розуміння і майстерне застосування всього того ,що він вже знає. 

Навчання математики передбачає формуванню предметної математичної компетентності. Так у учнів має бути більше позитивних емоцій, а зміст навчання націлений на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання , яка передбачає постійне включення учнів до активної навчально-пізнавальної діяльності , а також практична його діяльність.

Навчальне проектування орієнтоване перш за все на самостійну діяльність учнів. Технологія проектування передбачає розв ´язування учнем або групою учнів якої-небудь проблеми, яка передбачає . з одного боку використання різних методів . засобів навчання, а з другого-інтегрування знань ,умінь з різних галузей науки, техніки. Проект «Сторони «єгипетського» трикутника» став «відчутним»,так як це теоретична проблема, а проект «Незвичайне ділення», «Алгоритм Евкліда .НСК. НСД.» - конкретний результат , готовий до впровадження.

Проектна технологія – стимулює інтерес учнів до певних проблем, що передбачають володіння визначеною сумою знань. Вона дає можливість показати практичне застосування надбаних знань. Навчений матеріал сприяє формуванню навичок розв´ язування задач практичного та дослідницького характерів, забеспеченню диференційованого підходу.

Для захисту своїх дослідницьких робіт передбачаємо:

*організація вибору;

*розкриття теми з урахуванням вкладу дослідника;

*логічність;

*чіткість;

*вичерпність відповідей;

*культура мовлення.

Це роботи: «Розв ´язування системи лінійних рівнянь з двома змінними»,

«НСК. НСД.»

Важливий актуальний аспект сучасної школи є ігрова технологія на уроках. Завдяки їй розвиваються всі сторони психіки дитини, закладається фундамент шкільного навчання. Ігрова техніка - перенесення значень з одного предмета на інший, ігрові дії дитини проникають в сферу соціальних відносин. У грі дітей один з одним є практикою їх колективних дій. Ігрова технологія допомагає вчителю враховувати можливість окремих учнів , забезпечує індивідуалізацію і диференціацію навчання. Проведення таких навчальних уроків відбувається під девізом:

«Краса в імені твоєму.»

Ім´ я – чудовий винахід нашого розуму і практики.

Яке глибоке щастя - жити,

Будь гідним імені людини…

М Рильський.

Засобами математики виховують почуття духовності і патріотизму-любов до України, відданості своєму народові, гордості за його культурні віддання,вболівання за його долю. Учні знають багато людей із всесвітньо відомими іменами. Серед них є вчені педагоги, видатні українські математики ,що створили математику. «Урок-іменини Миколи», «Урок до Дня художника», «Урок-іменини Софії», «Урок-іменини Тараса.», «Свято-День Матері.». Про них і дізнаються учні на уроках математики. Ігри наближають учнів до життєвих ситуацій, розвивають мислення . зорову пам ять, спостережливість. Але зірки на небі і краплинки,що падають з хмарки, гриби в лісі показують учням різноманітність використання математичних знань. Гра «Криниця.»,»Математичний дощ.», « Чарівне джерело.». В цьому випадку вони виступають як додатковий інструмент, що знімає втому і напруження через зміну виду діяльності. 

Системне використання історичного матеріалу підвищує інтерес до вивчення математики , стимулює потяг до наукової творчості. «Теорема Піфагора», « Шукачі простих цифр», «За допомогою однакових цифр».

Література:

1. ІзюмченкоЛВ, Макарчук О П. Розв´ язування задач з математики. Кіровоград.2008 

2.Руденко В О Уроки математики в сучасних технологіях. Методичний посібник М Виска .2008..

3. Урок математики в сучасних технологіях. Харків . Основа. 2014.



Поділитись в соцмережах

Facebook TwitterGoogle+ Vkontakte
Рекомендуем × +
ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ТА ТЕХНОЛОГІЇ ЯК АКТУАЛЬНИЙ АСПЕКТ СУЧАСНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ
4/ 5
Oleh

5 Комент.

Залишити коментар.
Залишити коментар.
avatar
Valentina
2 лютого 2018 р. о 07:57

Ларисо Михайлівно, Ви працюєте для дітей, думаєте про їх майбутнє і про це свідчить дана публікація. Ніколи не стоїте осторонь змін, що відбуваються у освіті, завжди підхоплюєте прогресивне і нове, тому впевнена, що даєте дітям потрібні та життєво необхідні знання. Успіхів!

Reply
avatar
Світлана
6 лютого 2018 р. о 11:32

Стародавні римляни вважали, що корінь навчання гіркий. Але коли вчитель бере в союзники інтерес, коли учні „хворіють” жагою знань і тягою до активної розумової праці, корінь навчання змінює смак.

Reply
avatar
Pavel
8 лютого 2018 р. о 14:33

Нестандарті підходи , використання проектного навчання Ларисою Михайлівною, допомагають активізувати цікавість учнів до вивчення математики. Особлива увага звертається на практичне використання отриманих теретичних знань та вмінь в сучасних життєвих ситуаціях.

Reply
avatar
Аристенко Любов
8 лютого 2018 р. о 14:43

Протягом життя людині доводиться бувати в різних життєвих ситуаціях. На своїх уроках -уроках математики- Прокопченко Л.М. створює умови щодо відпрацювання взаємозв’язків між навичками, вміннями, ситуативною діяльністю та особистістю. Бажаю успіхів!

Reply
avatar
Світлана
9 лютого 2018 р. о 14:12

Підвищити цікавість до вивчення математики, активізувати творчий потенціал та пізнавальну діяльність, розвинути творчі здібності учнів можна застосовуючи метод проектів. Бажано, щоб працюючи над проектом, учні з'ясували, що проблему можна розв'язати за допомогою математики. Бажаю успіхів!

Reply