середа, 31 січня 2018 р.

Актуальні проблеми початкової освіти в контексті Закону України «Про освіту»

Дитинство – унікальний період бурхливого розвитку всіх фізичних і психічних сил дитини. Життя дитини в цей період не менш цінне, ніж життя дорослого. Грубість, несправедливість, приниження з боку дорослого глибоко ранять душу дитини та блокують розвиток її людських якостей.
У наш час, прийнявши як аксіому положення про вирішальну роль освіти в розвитку особистості і суспільства, світова громадськість очікує від освітянської реформи не тільки кількісних, а й якісних змін. В останні роки зростає усвідомлення гострої необхідності переведення діяльності школи на новий  рівень розвитку, її трансформації з «фабрики по виданню атестатів» в «інститут розвитку дітей з кращими людськими якостями».
Василь Олександрович Сухомлинський  у вступі до книги «Серце віддаю дітям» писав: «…дитинство, дитячий світ – це світ особливий. Діти живуть своїми уявлення про добро і зло, про честь і безчестя, про людську гідність…Маючи доступ до казкового палацу, ім′я якому – Дитинство, я завжди вважав за конче потрібне стати якоюсь мірою дитиною. Тільки за такої умови діти не дивитимуться на вас як на людину, що випадково проникла за ворота їхнього казкового світу, як на сторожа, що охороняє цей світ,сторожа, якому байдуже, що робиться там, усередині цього світу» .
Школа нового покоління – це установа, теплий дім для дітей, в якому кожен без винятку почувається потрібним, любимим, прийнятим, впевненим, успішним.
Слово вчителя – могутній інструмент впливу на дитину. Найперше, це має бути слово симпатії, поваги, допомоги, підтримки, радості за успіхи дитини навіть у найменших справах, навіть дуже незначні, але успіхи.
У наш час знову реформується освіта. Але всі діти вчитимуться успішно в школі, якщо створити для них необхідні умови. А для цього потрібна всебічна підтримка держави на всих рівнях. Закон про освіту передбачає забезпечення шкіл методичним та сучасним обладнанням класів. Якщо цього не відбудеться, то про виконання закону можна не говорити.
Ми тільки говоримо про використання в роботі ІКТ, але це далеко не так, тому що кожен клас повинен бути обладнаний, а не нести з дому ноутбук та носити по школі один проектор,і говорити, що ми щось використовуємо. Навіть дошки використовуються по 20 – 30 років, по яких крейда  «відмовляється» писати.
Традиційна школа орієнтувалася головним чином на ліву півкулю мозку, яка відповідає за абстрактно – логічне мислення. Школа нового покоління орієнтується на теорію множинності інтелекту. Автор цієї теорії  Г. Гарнер (США) доводить, що «інтелект багатовимірний, багатокомпонентний феномен, який проявляється на безлічі рівнів нашої мозково – тілесної системи».
Принцип успіху і теорії множинності інтелекту потребують організації різноманітної діяльності учнів. Навчальний процес у школі будується з двох частин: перша частина з ранку до обіду – вивчаються базові предмети, після обіду – заняття на вибір: у клубах, гуртках,  студіях, на спортивних майданчиках.
 У містах так і відбувається. Проблема села у відсутності спеціалістів мистецького напрямку, які могли б розвинути в дітей музичні, хореографічні, художні здібності.
Події сходу України перевернули світогляд українців, змінили ставлення дітей до родини, до народних традицій та звичаїв, нашої рідної української мови. Діти по новому стали сприймати світ і дитину в цьому світі. Актуальними питаннями завжди було виховання свідомих громадян з почуттям власної гідності, відповідальності перед законом. Більше приділяємо знайомству з культурами Європейських держав, повагу до звичаїв та життя в Європейському Союзі.
В новому Законі про освіту багато уваги приділяється професійній орієнтації дітей. Ми починаємо знайомити із професіями,починаючи з дитячого садочка. Діти граються в рольові ігри. Це ж продовжується в початковій школі при вивченні певних тем, під час розв’язування задач, на уроках української мови. Але безробіття і небажання багатьох батьків працювати,зменшує бажання вчитися і здобувати професію в майбутньому.
Актуальним на сьогоднішній день є відсутність шкільного психолога,який був би помічником не тільки дітям, а й батькам та вчителям.
Багато дітей при вступі до школи потребують допомоги логопеда. Але нажаль один логопед на район не вирішує цієї проблеми.
І на сам кінець, творчим вчитель буде тоді, коли його всебічно буде підтримувати держава, не заважати працювати, а допомагати.

Література
Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям// Вибрані твори. В 5 т. – К.1977.

Gardner H. Frames of Mind/ - N V.1985

Поділитись в соцмережах

Facebook TwitterGoogle+ Vkontakte
Рекомендуем × +
Актуальні проблеми початкової освіти в контексті Закону України «Про освіту»
4/ 5
Oleh