середа, 31 січня 2018 р.

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ»-

В статті розглянуто актуальні проблеми початкової освіти в контексті Закону України «Про освіту», нові стандарти освіти та ряд складних питань пов’язаних з реформою у початковій освіті.
У жовтні 2016 року парламент прийняв у першому читанні нову редакцію базового Закону "Про освіту", який за задумом авторів має започаткувати освітню реформу в Україні.
   Завдяки запропонованим підходам можуть бути вирішені деякі проблеми освіти наймолодших школярів. Зокрема ті, що стосуються наступності між дошкільною і початковою ланками, зменшення навчального перевантаження школярів, що суттєво впливає на стан їхнього здоров’я. Зміст початкової освіти відрізняється міжпредметною інтеграцією  і практичною спрямованістю. Це дасть змогу краще враховувати характерну особливість молодших школярів – цілісність сприймання і пізнання навколишньої дійсності. А головне запобігти їхньому перевантаженню. Для забезпечення практичної спрямованості  урізноманітнюється організаційні форми навчання, пропонуються інтегровані заняття, практична робота , міні-дослідження, екскурсії, навчальні проекти зокрема екологічні і соціокультурні акції .
   Початкова школа – час і місце , де  учні  мають починати освоювати прийоми ефективного навчання, яке базується на дослідженнях, а не продукує віру школярів виключно до слова педагога чи інших авторитетів . Там мають закладатися уявлення й створюватись універсальні інструменти для пізнання себе і навколишнього світу. Основна спрямованість сучасної школи - розбудова нового освітнього простору як  території розвитку й становлення особистості учня на ціннісних орієнтирах.  Тому вчитель має  вчасно змоделювати комунікативне середовище класу до активізації їх природнього потенціалу. Йдеться про обов’язковий «універсальний пізнавальний інструментарій» : уява, мислення, почуття. До речі, це не тільки площина задатків учня початкової школи , а час їх подальшого розвитку. І в першу чергу його соціальних взаємодій таких як злагода, компроміс, толерантність ,повага,співчуття, розуміння і довіра.
   Підґрунтям цього процесу, розгортанням потенціалів особистості має стати нова філософія початкової освіти, спрямована в першу чергу на природо відповідність розвитку дитини як добре соціалізованої особистості громадянського суспільства. Ясна річ, особистість найкраще виховується тільки іншою непересічною особистістю ,здатною спрямовувати школяра до дії , викликати бажання наслідувати скажімо, батьків чи однолітків. Ось чому основна чуттєва взаємодія між учителем та учнем розгортається в широкому полі контактів емоційно - почуттєвої сфери де переплавляються емоції на різнобарвні відтінки почуттів. Або, інакше кажучи,- щось на зразок взаємодії енергії ефективного спілкування, коли відбувається налаштування відчуттів дотикових чуттєвих контактів. Вони допомагають «розігнати» хвилю позитивного сприймання , максимальної довіри між педагогами і школярем у якого зникає напруження, настороженість, натомість формується відчуття безпеки, захищеності, зміцнюється віра у власні сили.
   Сучасний вчитель має бути вмотивованим вчителем, щоб бути здатним вирішувати поставлені перед ним освітні завдання. Він має розраховувати на правову підтримку держави, доступність самоосвіти, можливість самореалізації, посильне навантаження та достойне  матеріальне забезпечення.
   Для вирішення цієї проблеми  стане  можливість автономії школи – вони  зможуть самостійно формувати освітні програми, складати навчальні плани, обирати підручники, самостійно вирішувати питання використання кошторису школи, залучати до спів фінансування громадськість, батьків, спонсорів,  меценатів; обирати керівника школи на конкурсних засадах.
   Важливим є те, що в новій українській школі кожна дитина, не залежно від стану здоров’я, фізичного чи психічного розвитку має право і можливість на доступ та  отримання освітніх послуг в навчальному закладі.
   Проблема  навчання молодших школярів в контексті нового Державного стандарту та закону України «Про  освіту» є надзвичайно актуальною, оскільки саме новому поколінню – сучасним школярам – належить майбутнє України, а зберігати надбання предків, утверджувати нову національну культуру, національну політику неможливо без досконалих знань, умінь і навичок молодших школярів та організації навчально –виховного процесу відповідно до проекту нового Державного стандарту
Список використаної літератури:
1.     Закон України «Про початкову освіту»
2.     Базовий компонент початкової освіти
3.     Ігор Яковенко «Новий закон «Про освіту»: питання ,які не можна обійти
4.     О.Кочерга, «Психофізіологія чуттєвості емоційно-почуттєвої сфери учнів початкової школи «
5.     Проект нового державного стандарту початкової загальної освіти
6.     Журнал «Початкова освіта» №15,2017рік

7.      Навчальні програми для початкової освіти:. - К.:Видавничий дім “Освіта”, 2013.

Поділитись в соцмережах

Facebook TwitterGoogle+ Vkontakte
Рекомендуем × +
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ»-
4/ 5
Oleh