середа, 31 січня 2018 р.

СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ЯК УМОВА ЕФЕКТИВНОЇ РОБОТИ ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ СТОСОВНО ЗАПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ «НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ»

Відповідно до нового Закону «Про освіту», для нової української школи, серед 10 ключових компетентностей формування особистості, визначено інформаційно-цифрову, яка передбачає впевнене застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Передбачається інформаційна й медіа-грамотність, уміння роботи з базами даних, безпечної роботи в Інтернеті.

Застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі та управлінні освітнім закладом має стати інструментом забезпечення успіху нової української школи.
Запровадження ІКТ в освітній галузі має перейти від одноразових проектів у системний процес, який охоплює всі види діяльності. Інформаційно-комунікаційні технології суттєво розширяють можливості педагога, оптимізують управлінські процеси, таким чином формуючи в учня важливі для нашого сторіччя технологічні компетентності.
Педагогіка партнерства і компетентнісний підхід потребують нового освітнього середовища. Нова українська школа, будемо сподіватися, підтримуватиметься електронною платформою для створення і поширення електронних підручників і навчальних курсів для школярів та вчителів.
Ефективність інформатизації освітнього процесу у школі визначається якістю управлінської діяльності керівника з формування і розвитку інформаційного освітнього середовища.
Серед важливих напрямів роботи керівника і всього колективу школи, що значно сприятимуть розбудові, формуванню і розвитку єдиного інформаційно-навчального середовища навчального закладу:
·        організацію систематичного підвищення кваліфікації педагогічного колективу у галузі ІКТ;
·        проведення майстер-класів і інтегрованих уроків з використанням ІКТ в загальноосвітньому процесі;
·        удосконалення технічної оснащеності навчального закладу (обладнання автоматизованих робочих місць учителів і адміністрації);
·        участь в освітніх проектах в мережі Інтернет;
·        створення проектів для використання на заняттях;
·        створення власних Web-сторінок викладачів, адміністрації, соціально-педагогічних служб і їх розміщення на сайті школи;
·        розвиток системи учнівського самоврядування і створення окремих Web-сторінок на сайті школи;
·        забезпечення доступу до інформації про діяльність школи учнів, батьків і зацікавленої громадськості.
·        інформатизація управління закладом передбачає широке впровадження інформаційно-комунікаційних технологій управління в усі ланки управлінської діяльності учасників навчально-виховного процесу.
Організація єдиного інформаційно-навчального середовища дала можливість:
1.     керівництву навчального закладу:
·        створити єдине інформаційне освітнє середовище навчального закладу;
·        організувати розумний і раціональний документообіг в межах однієї установи, впровадити інформаційно-комунікаційні технології управління навчальним закладом;
·        впровадити систему збирання, обробки інформації з різних напрямів навчально-виховного процесу;
·        здійснити розгорнутий моніторинг навчальної діяльності закладу;
·        створити електронні бази даних педагогічних кадрів;
·        створити електронні бази даних учнівського колективу;
·        підтримувати сайт опорного навчального закладу, Веб-сторінки навчальних проектів;
·        розширити інформаційну взаємодію з іншими навчальними закладами;
·        розвинути партнерство з іншими навчальними закладами;
2.     педагогічним працівникам:
·        організувати доступ до всієї нормативно-правової бази документів;
·        використовувати програмне середовище, що формує інформаційний простір навчального закладу;
·        здійснювати самостійне навчання;
·        підвищувати кваліфікацію, брати участь у семінарах, вебінарах, майстер-класах та ін.
·        упроваджувати інформаційно-комунікаційні технології і ресурси мережі Інтернет на різних етапах традиційної системи навчання;
·        створювати Інтернет-заняття, інтегровані уроки;
·        розробляти і використовувати власне програмне забезпечення і цифрові освітні ресурси, формувати, використовувати медіа теки, тощо.
3.     учням навчального закладу:
·        використовувати комп’ютерні технології для підготовки до занять;
·        застосовувати тренувальне тестування;
·        брати участь в Інтернет конкурсах і олімпіадах;
·        обговорювати актуальні проблеми на форумі, в Skype, на сайті опорного навчального закладу;
·        використовувати Інтернет-технології в організації додаткової освіти;
·        навчитися працювати з інформацією, представленою в різних формах, відбирати і систематизувати науковий матеріал, створювати повідомлення, доповіді, тощо.
·        брати участь у веб-квестах, створювати блоги, сайти
Лише за активної позиції адміністрації та педколективу можемо мати оптимальне та якісне вирішення питання щодо створення інформаційно-навчального середовища закладу.
Важливо, щоб кожен учитель мав власний Інтернет-ресурс, сьогодні вчителі школи активно використовують власні блоги, серед яких переможці обласного конкурсу “Блогосфера”: «Прикладна математика», «КласнаЯ», «Авторська майстерня», «Шкільна орбіта». Школа має власне друковане та електронне видання – газету “Перерва”, видається з 2002 року. Детальніше на http://maryanivkaschool.klasna.com/
Працюючи в блогосфері, учителі та учні нашої школи використовують хмарні освітні ресурси: Calameo, Prezi, SlideShow; Форми Google, Learningapps.org, Фабрика кроссвордiв та багато інших. Використовуються також додатки і сервіси Google, що допомагають у навчанні: Google ArtProject, Google Docs, Google Maps, Google Translat, Google Диск. Підвищують кваліфікацію педагогів щодо володіння ІКТ та «хмарними технологіями»  в рамках Google Apps for Education. Детальніше на блозі директора школи http://novaschooladmin.blogspot.com/
Упровадження в роботу школи інформаційно-комунікаційних технологій забезпечує удосконалення організації діяльності освітнього закладу як в управлінській діяльності (ведення і оформлення внутрішкільної документації, створення і використання бази даних учителів та учнів школи, моніторинг діяльності вчителів, участь у інтерактивних телеконференціях, он-лайн нарадах, пошук і збір нормативно-правової інформації, створення бази даних, та і в навчальній діяльності (вивчення комп’ютерних та інформаційних технологій, використання педагогічних програмних засобів при викладанні навчальних предметів, комп’ютерне тестування і контроль знань, користування електронними бібліотеками, видання шкільної газети, методичних розробок, шкільних збірників: альманахів, користування електронними текстами художніх творів, використання електронних енциклопедій, тощо);
Кроком на шляху організаційно-педагогічного забезпечення використання комп’ютерної техніки як засобу підвищення ефективності навчально-виховного та управлінського процесу стало використання технологій, орієнтованих на розв’язання адміністративних проблем, які є специфічними саме для освітнього закладу: систематизація і обробка за допомогою комп’ютера всієї шкільної документації, створення аналітичної бази діяльності навчального закладу. Так ми маємо досвід використання для роботи адміністрації школи комплексу програм “Ефективна школа” та ІСУО, автоматизований річний план роботи навчального закладу. Впроваджуючи інформаційні технології в управлінську діяльність керівника школи, нами створені бази даних учителів та учнів школи, програми моніторингових досліджень, електронний річний план роботи школи. Науково-методична проблема школи була спрямована на впровадження нових інформаційних технологій в управлінську діяльність та навчально-виховний процес. З цією метою в закладі проводилась протягом року робота щодо вдосконалення умов для впровадження інформаційних технологій навчання, продовжено впровадження у навчально-виховний процес електронних енциклопедій, довідників та інших електронних засобів, обладнано бібліотеку школи комп’ютерною технікою, з підключенням до мережі Інтернет та доступу до електронних підручників з усіх предметів, як учнів школи так і вчителів, створено базу даних підручників та художньої літератури, із використанням програми «Біблограф». Проведено систематизацію та створення електронної бази освітніх законодавчих актів, наказів директора школи з основної діяльності та кадрової роботи..
Проводиться в закладі робота щодо створення методичних розробок щодо застосування мультимедійних засобів навчання в процесі вивчення навчальних предметів (математики та української мови та літератури) на базі мультимедійного класу.
Важливим у вирішенні означених проблем є усвідомлення значимості інформаційно-навчального середовища в умовах запровадження Концепції «Нової української школи» через запровадження інформаційно-комунікаційних технологій, які суттєво розширюють можливості педагога, оптимізують управлінські процеси, таким чином формуючи в учня важливі технологічні компетентності, надання рівних умов і доступу до інформаційних та освітніх ресурсів.

Література:
1.           Указ Президента Про затвердження концепції «Нової української школи».
2.           Кравчина О. Є. Проектування інформаційного середовища загальноосвітнього опорного навчального закладу [Електронний ресурс] / О. Є. Кравчина. – Режим доступу: http://www.ime.edu-ua.net/em11/content/09koeeis.htm
3.           Лунячек В. Е. Використання нових інформаційних технологій в організаційному механізмі управління загальноосвітніми навчальними закладами м. Харкова // Вісник Харківського університету №506. Сер.: “Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих вчених м .Харкова”

4.           Офіційний сайт розробників програми «Net Школа Україна» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://net.elnik.kiev.ua

Поділитись в соцмережах

Facebook TwitterGoogle+ Vkontakte
Рекомендуем × +
СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ЯК УМОВА ЕФЕКТИВНОЇ РОБОТИ ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ СТОСОВНО ЗАПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ «НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ»
4/ 5
Oleh

1 Комент.:

Залишити коментар.
Залишити коментар.
avatar
Постолюк Петро Іванович
6 лютого 2018 р. о 23:55

Олексій Анатолійович, як керівник закладу освіти, підняв важливе питання, що стосується руху сучасної освіти у бік ІКТ. Інформація в повідомленні особливо цінна, адже відомо, що Мар'янівська школа систематично і цілеспрямовано працює в цьому напрямку, має реальні практичні напрацювання, які відображаються на результативності навчально - виховного процесу в школі. Достатньо зайти на сайт школи чи блог директора. Висловлю власну думку: на даному етапі педагоги, учні, батьки, адміністрація досягли певного рівня компетентності у сфері ІКТ. Разом з тим, є необхідність створення цілісної, презентабельної, доступної, зрозумілої для учасників навчально - виховного процесу ситеми кожного навчального закладу, інтеграцію закладів в освітній ІК -простір України , а може, й Світу. На мою думку, освітяни нашого району почали цю роботу, але інфопростір закладів ще не створено, він є досить фрагментованим, побудований на дуже різних онлайн - майданчиках, принципах тощо. Разом це неначе як є, але не завжди працює. Можливо, вихід - в уніфікації? Або в активізації зусиль по створенні такої системи з боку Маловисківського РМК. Вважаю, що досвід Мар'янівки , Плетеного Ташлика тут варто уважніше вивчати іншим навчальним закладам.

Reply