четвер, 1 лютого 2018 р.

УКРАЇНСЬКА ШКОЛА БУДЕ УСПІШНОЮ, ЯКЩО ДО НЕЇ ПРИЙДЕ УСПІШНИЙ УЧИТЕЛЬ

Анотація. Головне завдання шкільної освіти – дати не знання, а компетентності. Іншими словами – вчити дітей застосовувати знання в реальному житті.


Нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін. Але їх потрібно розпочинати не з учителів спочатку, а з керівників освіти, керівників органів місцевого самоврядування. Буде бажання в адміністрації закладу змінити на краще результати навчання, виховання – будуть шукати нові шляхи вирішення цих проблем. Щоб вимагати від учителя певних змін, директор закладу повинен насамперед сам змінюватися:підвищувати свій рівень, поповнювати знання з різних методик тощо. Застосовування ІКТ в освітньому процесі та в управлінні закладом освіти має стати інструментом забезпечення успіху нової школи.


Освіта – це наше все: надія на те, що в країні багато чого зміниться; віра в те, що вистоїмо, зможемо й досягнемо, що нам і надалі буде чим пишатися. Проте під "лежачу надію" річка змін не тече. Ми працювали,  ще працюємо, «доношуємо» стару систему освіти. Але нам тривожно від нових ідей, нових освітніх законів. Чи увиразнять вони все найкраще? Чи позбавлять недоліків?
Закон України «Про освіту» вже діє; чи стане він ідеальним, чи ні, але можливості для змін відкриває. А вчитель і є агентом змін, що маленькими кроками, які мають великий вплив, робить своє середовище та країну кращими.
Найбільший виклик в освіті – втрата в учнів мотивації вчитися. Завдання вчителя - допомогти дітям підтримкою, порадою, скерувати їх в потрібне русло. Якщо дитина не може мати хороших оцінок з предметів, то, можливо, вона вміє робити неймовірні речі: вишивати, вирощувати кімнатні рослини, в'язати, танцювати чи співати. До кожної просто треба знайти підхід і розкрити її талант. Можливо, надалі з'явиться і бажання вчитися.
Успішний учитель – це той, до якого учні йдуть на урок із задоволенням. Досить важко досягнути того, щоб кожен учень, незалежно від того, яку він отримає оцінку, ішов на урок і не відчував дискомфорту, що його будуть порівнювати з іншими. Побудувати сприятливе середовище для дітей – справа не проста. Як директор, я намагаюся запроваджувати в школі демократію, вирішувати спільну думку колективу, зважувати всі за і всі проти і приймати спільні рішення. Налагодити хороші стосунки в нашому колективі між вчителями й учнями, я вважаю одним із головних завдань у моїй роботі. Це ключ до розвитку і руху вперед.
Наш колектив, наші учні стали прогресивнішими, активно шукають шляхи для досягнення своїх цілей. Я переконана, що якщо є здорові стосунки в середовищі, то будуть і результати. Тому всім нам потрібно працювати над тим, щоб сучасні діти не почували себе чужими у цьому світі, щоб вони мали ентузіазм і розуміли, що це їхнє власне життя.
Що важливо в новому Стандарті? Він викладений у результатах навчання. Але не всі розуміють, що таке результати навчання. У старому законі «Про освіту» результатом було “дитина засвоїла програму з предметів, визначених Державним стандартом”.
Новий закон передбачає ось такі результати (стаття 1): “знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості, набуті у процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми або окремих освітніх компонентів”. Це важливо, оскільки показує, що змінюється в якості освіти. Головне завдання шкільної освіти – дати не знання, а компетентності. Іншими словами – вчити дітей застосовувати знання в реальному житті.
Часто від учителів чуєш думку про те, що освітнє середовище – це інтерактивна дошка, або ще щось дороге й електронне. І коли заклад буде забезпечений усім необхідним обладнанням – успіх гарантований. Так, ІКТ необхідна, але освітнє середовище – це ще і вирізки, різні коробки з кольорового паперу, величезна кількість речей, зроблена власноруч. Усі ці речі успішно сприяють розвитку дітей: їх можна взяти в руки, виконати з ними певні операції, обмінятися з сусідом по парті. До підготовки уроків з використанням освітнього середовища можна залучати і батьків-волонтерів. Це стосується педагогічного партнерства і нових форм співпраці з батьками. А спілкуватися з батьками можна не тільки через традиційні батьківські збори, а й через соціальні мережі, акції, спільні заходи тощо.
Для тих, хто хоче навчитися нового, завжди є можливість. Нині в Україні активно розвивається мережа неформальної освіти. Є багато організацій та онлайн - платформ, які допомагають учителям вдосконалювати свою педагогічну майстерність згідно з новими тенденціями. Головне – зацікавлення вчителів і директорів навчальних закладів у розвитку.


Література
1. Закон України «Про освіту». Стаття 1.Основні терміни та їх визначення
2. Медіаосвіта, вересень 2017 р. «Дорогу освіті майбутнього. Чи наважаться вчителі на зміни?» http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/dorogu_osviti_maybutnogo_chi_navazhatsya_vchiteli_na_zmini/

3.  Реформа освіти . http://osvita.ua/school/reform/

Поділитись в соцмережах

Facebook TwitterGoogle+ Vkontakte
Рекомендуем × +
УКРАЇНСЬКА ШКОЛА БУДЕ УСПІШНОЮ, ЯКЩО ДО НЕЇ ПРИЙДЕ УСПІШНИЙ УЧИТЕЛЬ
4/ 5
Oleh

4 Комент.

Залишити коментар.
Залишити коментар.
avatar
Постолюк Петро Іванович
7 лютого 2018 р. о 00:13

Дуже своєчасна і слушна думка директорки пані Марії про те, що зміни в школі починаються з директора, педагогів, колективу. Також погоджуюсь, що все дороге ІКТ - обладнання ще не робить школу новою і прогресивною. Як завжди, складним залишається питання про внутрішню мотивацію педагогів, які обов'язково мають змінити нашу школу на краще. Але, дивлячись на учасників цієї конференції, віриш, що в Маловисківській освіті є потенціал для розвитку.

Reply
avatar
Користіна Світлана
7 лютого 2018 р. о 11:06

Для реалізації новацій в освіті, для умілого та впевненого володіння сучасними технологіями, учитель повинен постійно вчитися. А молодим педагогам продуктивніше здобувати практичні навички від колег з більш високим рівнем необхідних компетенцій, тобто наставників. Хотілося б потрапити в таку школу де колектив піде назустріч і допоможе на шляху розвитку і вдосконалення.

Reply
avatar
Людмила Прилипко
8 лютого 2018 р. о 00:02

"Для тих, хто хоче навчитися нового, завжди є можливість"...Дуже слушно! Бо сьогоднішній учитель, який хоче працювати у Новій укранській школі має шукати шляхи вдосконалення, а не виправдовуватися "безглуздими" новинками, "не потрібними" інноваціями чи, більш того, політикою. Сьогодення вимагає змін, подекуди різко і не питаючи. Отже і ми маємо бути "озброєними", бо успішний учитель це перш за все учитель готовий вчитися і самовдосконалюватися!

Reply
avatar
Unknown
10 лютого 2018 р. о 12:48

Питання,які Ви порушили у своїй статті, дійсно стосуються усіх, хто працює в освіті. Адже настав час для кожного педагога переосмислити власні пріоритети, можливо, переставити акценти у своїй роботі. Я згідна з тим , що вчителю, який "доношує"стару систему освіти важко стати агентом змін нової. Важко, але необхідно. У статті висловлено впевненість ,що НУШ отримає нового вчителя. "Головне - зацікавлення вчителів і директорів навчальних закладів у розвитку" Додам, дієвого зацікавлення (тобто, не на словах, а на ділі)
Бажаю Вам і усім, кому "болять " проблеми школи, наполегливості і стійкості у її розбудові.

Reply