середа, 31 січня 2018 р.

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ ПРО ОСВІТУ

Сучасні початкова освіта характеризується системними змінами у структурі та змісті навчання, переосмисленням процесу навчання, ролі учня як суб’єкта навчально-виховного процесу, а також демократичні зміни в суспільстві вимагають нетрадиційних підходів до вирішення багатьох освітніх проблем.

У вересні місяці 2017 року стартувала освітня реформа. Я досить детально перечитала статті педагогів, які приймали активну участь в освітньому законі: Це статті Заслужених учителів України В.Громового, Лікарчука, сім’ї Співаковських.
         Кожний із них звертав увагу на ту чи іншу проблему в нашій освіті.
         В.Громовий категорично проти всяких заангажованих, показушних конкурсів, які забирають у вчителя-практика дорогоцінний час.
         Пан Лікарчук хоче підняти престижність вчителя, щоб у педуніверситети вступали люди за покликанням душі.
         Зі свого тридцятирічного досвіду роботи можу сказати одне, що в будь-який час, залежно на якому уроці, дитині повинно бути цікаво. Тільки зацікавленість в очах дитини стимулює її до розвитку творчої уяви, критичного мислення, фантазії, вчить дитину аналізувати події часу, та оточуючих.
         Провела я безліч різноманітних уроків: урока-досліджння, уроки-зустрічі, уроки-подорож, ранкові зустрічі. Перелічувати можна і далі, але… кожні набуті знання дитині повинні знадобитися у житті, все інше зайва витрата часу.
         А зазвичай наша система освіти є старою багато вивченого непотрібне нашим учням роками, не застосовується у житті.
         Перечитуючи тему конференції, хочу наголосити на ті чи інші проблеми в початковій освіті і щоб до нас вчителів – практиків хоч трішки дослухались:
1.     Перспективність і наступність між дошкільною і початковою ланкою.
2.     Наповнюваність груп та початкових класів (до 15 учнів і не більше).
3.     Тривалість уроку для 1 класу (35хв) та 2 – 4 кл. – 40 хв.
4.     Складні у формуванні підручники, зокрема математика Ф.М.Рівкінд та Л.В.Оляницька.
5.     Вивчення тем з укр.мови мають скачкоподібний характер. Дуже мало часу для закріплення важливих тем.
6.     Уроки іноземної мови тільки по підгрупа до 10 дітей.
7.     Домашнє завдання за бажанням дітей. Навіщо його давати, якщо дитина не може справитись, а батьки не можуть, чи  не хочуть допомогти?
Неодноразово передивлялась відео уроків у Фінляндії, Італії, Польщі. У них є багато чого, що ми можемо взяти для себе: світлі класи, зручні парти і дошки. Діти обов’язково разом із вчителем на свіжому повітрі, бігають, грають, довільна форма одягу, не носять 8-кілограмові портфелі. Дуже багато шкіл у нас досі „хворіють”, які не відіграють практичної ролі, відсутні зручні роздягальні для дітей, воду п’ють із каструльного краника, відсутні зелені стадіони, аж ніяк не закатані асфальтом.
         Хочеться, щоб освітня реформа в першу чергу торкнулась провінційних шкіл, де вчитель за свої кошти поповнює собі матеріальнубазу класу, займається самоосвітою, оплачує Інтернет.
         На мою думку найбільшою проблемою у сучасній початковій школі є паперова робота, яка займає час, натомість щоб використати його для живого спілкування з дитиною. Вчитель, вихований у радянській системі, роками не зміниться, а тому вік для вчителя повинен бути обов’язковим. Дуже рідко 65 – 70 річний вчитель мислить по-новому. І мислить, і керує такий вчитель по-радянськи.
Література:
1.     Закон України Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII.
2.     Інтернет-ресурси: https://osvita.ua/blogs/52256/

3.     Інтернет-ресурси: http://osvita.ua/blogs/53271/

Поділитись в соцмережах

Facebook TwitterGoogle+ Vkontakte
Рекомендуем × +
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ ПРО ОСВІТУ
4/ 5
Oleh

4 Комент.

Залишити коментар.
Залишити коментар.
avatar
Unknown
3 лютого 2018 р. о 09:48

Дякую Вам, Ольго Михфйлівно! Ви дійсно правильно визначили проблеми вчителів практиків в початковій освіті.Цілком підтримую вушу думку!

Reply
avatar
Unknown
3 лютого 2018 р. о 09:50

Дякую Вам, Ольго Михайлівно! Ви дійсно правильно визначили проблеми вчителів практиків в початковій освіті.Цілком підтримую вушу думку!

Reply
avatar
Ірина Соломина
4 лютого 2018 р. о 11:52

Я не соромлюсь того, що виховувалася у радянській школі, в якій, на мою думку, не все було так погано. А щоб нова школа стала прогресивною, ми повинні брати все найкраще і з колишньої системи, і з системи сучасної європейської школи. Тільки так можна створити новітню школу, здатну виховувати гідне молоде покоління.

Reply
avatar
Valentina
8 лютого 2018 р. о 09:34

До речі, звання Заслужений вчитель України Віктор Громовий отримав за перемогу у Всеукраїнському конкурсі "Учитель року" у номінації "Директор школи". Вважаю, що не вік характеризує мислення учителя, а його грамотність та здатність дати дитині життєво необхідні знання.

Reply