Нова українська школа — це школа для життя у XXI
столітті. Ви бачите, як змінюються технології, як розвивається суспільство, зараз
ми не можемо точно знати, з якими викликами зустрінуться діти, тому ми повинні
вчитися і змінити освіту разом.
Нова українська школа життя, що ж це таке і, як то
кажуть, « з чим його їдять»? За словами міністра України: «Нова
українська школа — це школа для життя у XXI столітті. Ви бачите, як змінюються технології, як розвивається суспільство, зараз
ми не можемо точно знати, з якими викликами зустрінуться діти, які зараз
навчаються у школі. Тому ми хочемо перейти від школи, яка напихає дітей
знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи, яка вчить знання використовувати». [2, c.1]
Ключове слово та мета цього всього – це зміни. І одразу ж постає питання,
хто має взяти на себе ці самі зміни. На даний час в українському суспільстві
випав запит на тих людей, які і проводитимуть ці «changes». Міністерство освіти назвало їх «агентами». Ті, хто «попри зовнішній тиск, брак ресурсів і підтримки, намагатимуться
робити своє середовище та країну
кращими.» [3, c. 1].
Вчитель – це людина, котра отримала певний
багаж знань, з якоїсь галузі, і неодмінно має поклик поділитися цим багажем. Ще
з методики радянського навчання ми пам’ятаємо, що книга це скарб, духовна їжа
людини. Чому ж ми прагнемо витіснити її з життя? На зміну книгам прийшла маса
гаджетів, онлайн-ресурсів, які містять в собі необмежену кількість інформації.
Яка може довго зберігатися, поновлюватися та доступна абсолютно всім бажаючим.
Другий елемент, якому також прийшла заміна
– це дошка.З появою мережі інтернет з’явилася купа нових можливостей, але постала
проблема з тим, що не всі вчителі можуть освоїти це. Завдяки різним семінарам,
навчальним курсам кожен охочий може навчитися працювати з різними програмами.
Мені здається гарним гаслом для вчителя-агента є : « Вчимося і змінюємо освіту разом!». Ми
зараз працюємо з новим поколінням дітей, так зване покоління «Z». Це діти, які прагнуть чогось нового, вони розвиненіші ніж наше покоління,
вони сприймають інформацію швидше і одразу ж спрощують її в своїй голові. Для
того щоб навчити таке покоління дітей, проводять багато реформ і одна з них –
це нова українська школа.
Як відомо, нова школа міститиме в собі такі складові як:
1. Дитина – індивідуальність.
Тобто Нова школа буде співпрацювати з позашкільними закладами освіти, враховувати індивідуальні здібності дитини.
2. Батьки - партнери.
Вчителі допомагатимуть батькам здобувати спеціальні знання про розвиток дитини.
3. Умотивований вчитель.
У вчителів буде можливість вибору інституцій для підвищення кваліфікації.
4. Навчання збільшиться до 12 років.
Шкільна освіта матиме 3 рівні: початкові класи — з 1 по 4, базова середня школа — 5-9 клас та профільна середня школа, яка передбачає навчання в ліцеї або закладах професійної освіти — 10-12 клас.
5. Автономія школи.
Школи зможуть самостійно формувати освітні програми, складати навчальні плани і програми з навчальних предметів. Керівника школи обиратимуть на конкурсних засадах терміном до п'яти років. Він зможе обіймати посаду не більше як два терміни поспіль.
6. «ТАК» — інклюзивній освіті.
1. Дитина – індивідуальність.
Тобто Нова школа буде співпрацювати з позашкільними закладами освіти, враховувати індивідуальні здібності дитини.
2. Батьки - партнери.
Вчителі допомагатимуть батькам здобувати спеціальні знання про розвиток дитини.
3. Умотивований вчитель.
У вчителів буде можливість вибору інституцій для підвищення кваліфікації.
4. Навчання збільшиться до 12 років.
Шкільна освіта матиме 3 рівні: початкові класи — з 1 по 4, базова середня школа — 5-9 клас та профільна середня школа, яка передбачає навчання в ліцеї або закладах професійної освіти — 10-12 клас.
5. Автономія школи.
Школи зможуть самостійно формувати освітні програми, складати навчальні плани і програми з навчальних предметів. Керівника школи обиратимуть на конкурсних засадах терміном до п'яти років. Він зможе обіймати посаду не більше як два терміни поспіль.
6. «ТАК» — інклюзивній освіті.
Для учнів з особливими потребами створять
умови для навчання спільно з однолітками. Для таких дітей буде запроваджено
індивідуальні програми розвитку, включаючи корекційно-реабілітаційні заходи,
психолого-педагогічний супровід.[1, с. 3-4].
На підсумок хочу зазначити, щоб бути гідним
Нової школи, треба не переставати вчитися, пізнавати та засвоювати нове,
сучасне, розуміти учнів, бути друзями з ними, та йти нога в ногу.
1.
Газета, https://hromadske.ua/posts/nova-ukrainska-shkola-9-zmin-iaki-proponuie-minosvity., 4 квітня, 2017, с.
3-4
2.
Газета, https://hromadske.ua/posts/nova-ukrainska-shkola-9-zmin-iaki-proponuie-minosvity., 27 лютого, 2017, c. 1
3.
Інтернет посилання, (http://womo.ua/agenti-osvitnih-zmin-ukrayinski-vchiteli-shho-nadihayut/), c. 1
УЧИТЕЛЬ – АГЕНТ ЗМІН НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ...
4/
5
Oleh
Unknown
1 Комент.:
Залишити коментар.Дар'я підняла у своєму повідомленні важливу проблему: хто буде творити нову українську школу? Традиційно погляди суспільства були звернені на владу, адже завжди зміни виходили від неї. Я вважаю, що й тепер головним "продюсером" реформи є влада. Кілька грубих прорахунків, нестача коштів, чергова зміна політичного вектору після виборів можуть звести реформу нанівець. Чи підтримує ці реформи вчительська спільнота? Я особисто не дуже впевнений, але вірю у краще.
Reply