вівторок, 30 січня 2018 р.

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ СУЧАСНОГО УРОКУ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ


Анотація
У даній статті йде мова про те, що модернізація системи освіти, яка відбувається сьогодні, повинна спонукати вчителів шукати шляхи підвищення інтересу учнів до навчання, урізноманітнюючи його зміст, форми та прийоми шляхом використання інновацій. Проте питання впровадження інноваційних технологій вимагає системності та серйозного науково-методичного підходу.

Нова школа потребує нового учителя. [1,18] І не випадково, адже ХХІ століття – характеризується наявністю інформаційного суспільства, головною рисою якого є перетворення інформації в один із головних ресурсів. Тому професійна підготовка педагога, його інформаційна культура та професійна готовність до використання інформаційних технологій вимагають особливої уваги та впровадження сучасних інформаційних технологій в усі сфери діяльності суспільства.  
В час інформаційного суспільства навчання традиційними методами поступово втрачає свій сенс. Величезний потік інформації вже не можливо вмістити до шкільної програми. Спосіб навчання в сучасній українській школі не мотивує дітей до навчання. Матеріал підручників затеоретизований, переобтяжений другорядним фактологічним матеріалом [1,19]  Тому дієвим інструментом поліпшення якості освіти визначають застосування компетентнісного підходу до освіти, який на перше місце ставить не поінформованість учня, а вміння на основі знань розв’язувати проблеми, які виникають у різних ситуаціях. Щоб навчити цього дітей, потрібно змінити технологію навчального процесу. [4]
В умовах запровадження реформи освіти, школі потрібен вчитель, що  приймає рішення, працює творчо, креативно, здатний до генерування і використання нових ідей, задумів,планів.
Інноваційне навчання - це процес постійної співпраці. Він  організовується як живий контакт партнерів, зацікавлених  один у одному та в справі, якою вони займаються разом.  Саме "педагогіка партнерства" має стати тією основою. [1,16]    Рушійною силою інноваційної діяльності є педагог як творча особистість. Творчий учитель на практиці може експериментувати, коригувати методики,  пропонувати нові технології.
Варто зазначити наступні позиції: інноваційні технології розвивають творчі здібності, формують здатність до самостійної праці, привчають до колективної діяльності, створюють умови для розвитку й  самореалізації, стимулюють почуття гідності й самоповаги, підвищують якість навчання, роблять навчання захоплюючим і змістовним, збуджують інтерес до поглибленого вивчення предмета, закладають навички роботи з різними інформаційними джерелами.
Сучасний етап реформування системи освіти характеризується посиленням уваги до особистості, спрямуванням зусиль на розвиток творчого потенціалу учасників навчально-виховного процесу. І саме наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі та управлінні закладами освіти і системою освіти має стати інструментом забезпечення успіху Нової школи. [1,18]    
Освіта сьогодні має забезпечити кожному, хто навчається, широкі можливості для здобуття таких умов розвитку та підготовки до життя:
·                        знань про людину, природу і суспільство, що сприяють формуванню наукової картини світу як основи світогляду та орієнтації у виборі сфери майбутньої практичної діяльності;
·                        досвіду комунікативної, розумової, емоційної, фізичної, трудової діяльності, що сприяє формуванню основних інтелектуальних, трудових, організаційних і гігієнічних умінь та навичок, необхідних у повсякденному житті для участі у суспільному виробництві, продовженні освіти та самоосвіти;
·                        досвіду творчої діяльності, що відкриває простір для розвитку індивідуальних здібностей особистості і забезпечує її підготовку до життя в умовах соціально-економічного та науково-технічного прогресу;
·                        досвіду суспільних і особистісних відносин, які готують молодь до активної участі в житті країни, створення сім’ї, планування особистого життя на основі ідеалів, моральних та естетичних цінностей сучасного суспільства. [3]
Як відомо, освіта не є незмінною, адже вона весь час реагує на суспільні реалії, враховує тенденції, перспективи розвитку людства, національного буття народу. Інновації є об’єктивним процесом еволюції освіти. Проте жодна інноваційна технологія не є універсальною. Запровадження будь якої інновації потребує змін - матеріально-технічних, психологічних. Адже новітні технології потребують зміни всього життя класу,а  також багато часу для підготовки як учнів, так і вчителя.
Починати впроваджувати новітні технології потрібно поступово, адже до них треба звикнути. Учитель - творець власної технології. Можна постійно жити минулим, запевняти всіх і себе в першу чергу, що традиційні форми роботи нічим не замінити. Але неможливо просто заплющувати очі на кардинальні зміни у світі. Головне завдання учителя пробувати щось змінити у своєму ставленні до новітніх освітніх технологій. Бо сьогодні урок проводиться не заради самого уроку. Він повинен впливати на особистість учня; не заради того щоби "пройти" якісь питання програми, а заради того, щоб на матеріалі цих програмних питань формувати визначені  якості особистості.
Використання інноваційних технологій підвищує пізнавальний інтерес учнів до навчання; збільшується кількість учнів, які приймають участь  в інтелектуальних та творчих конкурсах; підвищується рівень сформованості комунікативних навичок учнів; підвищується рівень креативного та критичного мислення. Застосування інноваційних технологій на уроці активізує творчу діяльність учня, розширює його кругозір, крім того, відбувається розвиток гнучкості мислення, зростання навичок, якими повинен оволодіти учень.



Список використаних джерел

1.       Нова українська школа. Проект для обговорення// За заг.ред Грищенко М.- МОН,2016.

2.       Кучерук О.А. Сучасні технології навчання мови як методична проблема// Українська мова і література в школі. –2006. -№ 6. –С.17-21.

3.       Інноваційні технології або сучасний урок, який він повинен бути//https://ekobiolog.webnode.com.ua/news/innovatsijni-tekhnologiji-abo-suchasnij-urok-yakij-vin-povinen-buti/

Підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом упровадження інноваційних освітніх технологій

Поділитись в соцмережах

Facebook TwitterGoogle+ Vkontakte
Рекомендуем × +
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ СУЧАСНОГО УРОКУ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
4/ 5
Oleh

3 Комент.

Залишити коментар.
Залишити коментар.
avatar
Наталія Луньова
8 лютого 2018 р. о 15:33

Погоджусь, що, працюючи з дітьми “Z",сучасній школі необхідний творчий і сміливий педагог, який замість слова “треба” зуміє змусити учня шукати та мислити у комфортному для нього навчальному середовищі.

Reply
avatar
Межова Марія Іванівна
10 лютого 2018 р. о 08:41

Тема актуальна, оскільки реалії сьогоднішнього дня вимагають нових підходів до організації навчального процесу в школі.Приємно те, що такі молоді люди, як Ви,Людмило Вікторівно,прийшли в освіту. відчувають гостру проблему і намагаються шукати нові шляхи підвищення інтересу учнів до навчання.

Reply
avatar
Marina Shynkovenko
12 лютого 2018 р. о 10:54

Погоджуюся зі словами повністю, можна жити минулим і використовувати звичне. Але сучасним дітям потрібні сучасні вчителі, які їх будуть розуміти у новому теперішньому світі. Мета вчителя завжди одна – зробити навчання якісним, цікавим, доступним для учня. Тож кожному вчителю потрібно бути творчим та не боятись змін, адже дізнаючись щось нове, ми розвиваємось та навчаємось.

Reply