середа, 31 січня 2018 р.

ВЧИТЕЛЬ–АГЕНТ ЗМІН НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ....

В доповіді  коротко описується місце і роль вчителя іноземної мови у сучасній українській школі, а також шляхи і методи самовдосконалення вчителя.

        Сучасний світ не стоїть на місці. Він невпинно рухається і несе з собою зміни – зміни у законодавстві, зміни у мотивації, зміни у орієнтирах, за якими має жити і працювати суспільство. Освіта є однією з найважливіших сфер людської діяльності та визначальним фактором розвитку людства. Модернізація української освіти визначає соціальні вимоги до системи шкільної освіти. Суспільству, що розвивається, потрібні сучасно освічені, етичні, завзяті люди, які можуть самостійно приймати відповідальні рішення в ситуації вибору, прогнозуючи можливі наслідки, здібні до співпраці, відрізняються мобільністю, динамізмом, конструктивністю, володіють розвиненим відчуттям відповідальності за долю країни. Модернізація змісту освіти в Україні на сучасному етапі розвитку суспільства в першу чергу пов'язана з інноваційними процесами в організації вивчення іноземних мов. Варіативність та особистісна орієнтація сучасної освіти потребують змін у теорії й методиці навчання іноземної мови в середніх навчальних закладах, змін у технологіях навчання на всіх ступенях. Зростає питома вага методик, які сприяють формуванню практичних навичок пошуку й аналізу інформації, самонавчанню, самоорганізації, досвіду відповідального вибору та поведінки, становленню ціннісних орієнтацій.
       У зв'язку з цим коло вимог до особи вчителя іноземної мови, визначене не тільки кваліфікаційною характеристикою, а й змінами в суспільстві, зростає, і на практиці відповідати цим вимогам стає все важче. Завжди існувала залежність: який рівень учителів, такий і рівень освіти, який рівень освіти та виховання, такий і інтелектуальний та моральний потенціал народу. Учитель – центральна фігура уроку, рушійний механізм складного процесу освіти.  Навчальний процес з іноземної мови в сучасній школі це, перш за все, взаємодія вчителя та учнів, де учень є суб’єктом навчання та спілкування нарівні з учителем. Вступаючи в стосунки співробітництва, учитель орієнтується не на функції дитини як учня, а на його особистість та перспективи його розвитку. Від поведінки вчителя буде залежати чи відчує себе учень партнером у спілкуванні з ним. Вчитель є джерелом інформації, лідером колективу, взірцем морально-етичних норм поведінки, прикладом майбутньої мовленнєвої діяльності, організатором психологічного клімату і керівником взаємовідносин в учнівському колективі.   Впровадження інновацій неможливе без педагога-новатора, який володіє системним мисленням, розвиненою здатністю до творчості, сформованою і усвідомленою готовністю до інновацій.
         Вчитель має вчитися впродовж всього життя. Якщо хочеш отримати результат своєї праці, яким будеш задоволений, ти маєш іти у ногу з часом, використовувати максимально всі сучасні інноваційні засоби. У сучасному компютеризованому світі існує безліч можливостей як для учнів так і для вчителів. Використання інформаційних технологій на уроках англійської мови дає змогу учням почути і побачити як живуть і спілкуються носії мови. Адже головне завдання вчителя англійської мови  це комунікативна компетентність. Вчитель має бути компетентним у тому, що він дає своїм учням. Першим кроком у професійному  освоєнні сучасних технологій стало для мене навчання за курсом « Основи інформаційно-комунікаційних технологій», організованим компанією Microsoft на базі Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти вчителів імені В.Сухомлинського.  Адже комп’ютерна  грамотність – невід’ємна частина роботи вчителя у сучасному світі. Завдяки вмінням та навичкам можна користуватися мультимедійною дошкою, яка урізноманітнює проведення уроку, дозволяє вчителю підійти творчо до подання теми, дає можливість працювати з презентаціями Google Docs., PowerPoint,  Prezi,  Slideshare (особливо у молодших класах), адже учні молодших класів люблять і краще запам’ятовують матеріал за допомогою наочності.  Хмарні технології Google дають змогу проводити опитування  у Google  формах, веб-квести, у разі необхідності дистанційно,  через поштову скриньку, або через посилання на блоги, надсилати завдання учням, отримувати відповіді, надавати консультації і коригувати створення презентацій, проектів, тощо. У своїй роботі я використовую сервіс  Google Apps Education Edition який надає можливість формувати траєкторію розвитку кожного учня шляхом створення інтерактивних вправ різного рівня складності. Участь у вебінарах, тренінгах, дистанційних курсах, практичних сесіях та контактних семінарах відкриває нові можливості вчителя англійської мови та сприяє успішній інтеграції українських навчальних закладів у світову освітню спільноту. Взявши участь у вебінарах, організованих « MM Publication and Linguist LTD», «Інтерактивна школа творчого учителя»,  вчитель, наприклад, зможе креативно підійти до побудови сучасного уроку, використати нестандартні форми і методи, які дадуть результат. Великої уваги, на мій погляд, заслуговують відкриті онлайн-курси платформи PROMETHEUS. Вони дають змогу вчителю не тільки вивчити теоретичні питання, які є актуальними у сучасній освіті, а й вимагають практичного виконання завдань .
       Якщо ми говоримо про зміни у  методиках викладання англійської мови  то  особливої уваги потребує впровадження  «змішаного навчання» -  методики  формальної освіти, згідно з якою учень засвоює одну частину матеріалу онлайн,  самостійно керуючи своїм часом, місцем, шляхом і темпом навчання, а іншу частину матеріалу вивчає у шкільному класі. Водночас, усі активності впродовж вивчення того чи іншого предмету логічно пов’язані між собою і, як результат, учень отримує цілісний навчальний досвід. Однією з поширених моделей  змішаного навчання є «перевернуте навчання», при якому учні самостійно опрацьовують теоретичний  матеріал вдома, а у класі – дискутують і глибше засвоюють матеріал. Вчитель лише фасилітує це процес і допомагає вирішити спірні питання.
        На мою думку, сучасному вчителю необхідно  активно, творчо, індивідуально сприймати інформацію, оптимально застосовувати потрібний вид розумової діяльності, різносторонньо аналізувати інформацію, мати особисту, незалежну думку та вміти коректно її відстоювати, уміти застосовувати здобуті  навички та знання.  Саме  теорія критичного мислення посилює методологічну підготовку дає змогу підвищити особистісну ефективність та успішність ухвалених рішень. Учитель  зможе цілеспрямовано моделювати емоції під час освітнього процесу, розробляти  власні методики навчання. Адже вчитель іноземної мови – це взірець іншої культури. Це та людина, яка може донести до дитини не тільки знання про чужу мову, але й зацікавити її  культурою, історією, головними особливостями мови, яка вивчається.  Навчити поважати іноземну мову як рідну, розвивати ключові  компетентності Нової української школи, відчувати користь і задоволення від кожного нового уроку, нового вивченого слова чи фрази — ось головна мета сучасного вчителя іноземної мови.





                                   Список використаних джерел
1.     Кухаренко В.М  « Теорія та практика змішаного навчання»  Харків. НТУ « ХПІ» 2016 с.241
2.     Стойко С. В. Реалізація комунікативного підходу в навчанні іноземних мов / С. В. Стойко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. – Чернігів: ЧДПУ, 2011. – Вип. 85 (Серія: Педагогічні науки). – С. 220-223.
3.     Терно С.  « Навіщо потрібне критичне мислення вчителям та учням?»   Інтернетресурс https://courses.prometheus.org.ua
4.       Шавва Т. «На якого учителя чекає сучасна школа?»      http://ru.osvita.ua/school/method/technol/1148/



Поділитись в соцмережах

Facebook TwitterGoogle+ Vkontakte
Рекомендуем × +
ВЧИТЕЛЬ–АГЕНТ ЗМІН НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ....
4/ 5
Oleh

6 Комент.

Залишити коментар.
Залишити коментар.
avatar
Pavel
8 лютого 2018 р. о 13:56

Знання іноземних мов необхідна умова для досягнення професійного успіху, свободи спілкування та адаптації молоді до сучасних умов. Тому значимість та рузультативність роботи вчителів іноземної мови виростає на порядок. Успіхів в провадження Нової української школи.

Reply
avatar
Аристенко Любов
8 лютого 2018 р. о 14:37

Людмило Іванівно бажаю успіхів, думаю, що майбутнє школи за молодими та творчими вчителями.

Reply
avatar
Людмила Ковальова
9 лютого 2018 р. о 05:29

Дякую, Любов Павлівно, я рада що у мене є такі творчі наставники, які завжди підтримають та допоможуть.

Reply
avatar
електронна учительська
9 лютого 2018 р. о 05:29

Людмило Іванівно, я згодна з вашою думкою. Навчання - це дійсно процес взаємодії учителя і учня. І головне завдання учителя англійської мови сформувати комунікативну компетентність. Якщо учень умітиме правильно писати слова і розставляти розділові знаки, але не вмітиме захистити свою позицію чи вигідно себе презентувати під час співбесіди, школа здаватиметься зайвою в житті.

Reply
avatar
Людмила Ковальова
9 лютого 2018 р. о 05:35

Дякую , Павле Івановичу, успіхів нам всім , тому нас чекає складний період, але маємо надію на краще.

Reply
avatar
Світлана
11 лютого 2018 р. о 11:31

Результат навчання повинен забезпечити кожен учитель зі свого предмета на кожному уроці, плануючи навчальний процес – не тільки як процес засвоєння знань, оволодіння вміннями й навичками, але й процес формування компетентностей кожного учня, виховання його особистості, розвитку його суспільно-соціальної й творчої активності. Вплив особистості вчителя на формування життєвої компетентності учнів особливий. Тому учитель повинен ефективно працювати, професійно вдосконалюватися та творчо зростати, адже педагог не тільки той, хто все життя вчить, а й той, хто все життя вчиться

Reply