середа, 31 січня 2018 р.

РОЛЬ ВЧИТЕЛЯ У ФОРМУВАННІ В УЧНІВ ЗНАНЬ ПРО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ

Збереження здоров'я дитини - головне завдання дорослих людей, що оточують її: батьків, педагогів та інших працівників школи, в якій дитина навчається.  
Останніми роками в Україні спостерігається стійка тенденція погіршення здоров’я підростаючого покоління. За даними Міністерства охорони здоров’я, 90% дітей та учнів загальноосвітніх шкіл мають відхилення у стані здоров’я.                                                       Причинами такого стану є екологічна ситуація в країні, несприятливе соціокультурне середовище, економічні проблеми, що погіршують стан духовного (наявність позитивного ідеалу у відповідності до національних та духовних традицій, працелюбність, доброчинність, відчуття прекрасного у житті, природі, мистецтві), психічного (наявність адекватних позитивних емоцій, відсутність шкідливих звичок), соціального (сформована громадська відповідальність, доброзичливість у ставленні до людей, самовиховання) й фізичного (правильне функціонування всіх систем організму, позитивне ставлення до власного здоров’я, прагнення до фізичної досконалості та загальної фізичної працездатності, загартованість організму, дотримання раціонального режиму дня, виконання вимог особистої гігієни, правильне харчування) розвитку підростаючого покоління. Педіатри та соціологи відмічають, що перший період погіршення здоров’я спостерігається в шкільному віці. Практика доводить, що розв’язати цю проблему лише суто медичними засобами неможливо – потрібні педагогічні засоби. У зв’язку з цим, основний тягар її розв’язання лягає на школу, адже саме тут формується світогляд дитини. Тому формування культури здоров’я, ціннісного ставлення до власного здоров’я, навичок здорового способу життя повинно починатися з шкільного віку . Збереження здоров’я пов’язане із специфічними умовами життєдіяльності (зростання інформаційного навантаження, широке використання комп’ютерних мереж), з місцевими звичаями, традиціями регіону, культурною спадщиною як у малому середовищі, так і в суспільстві загалом. Здоров’я дітей і підлітків багато в чому залежить від навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах. Тому, щоб зберегти та покращити фізичне, психічне, соціальне та духовне здоров’я , школа має створити середовище, сприятливе для всебічного розвитку дітей, навчити учнів піклуватись і дбати про нього. Проблема збереження і зміцнення здоров’я все більше привертає увагу науковців, предметом дослідження яких є різноманітні її аспекти: формування цінностей здорового способу життя , формування здорового способу життя  школярів у виховній роботі ; формування культури здоров’я школярів; підготовка майбутніх учителів до виховання в учнів спрямованості на здоровий спосіб життя; формування готовності студентів педагогічних ВНЗ до здійснення здоров’язберігаючого навчання школярів  тощо. Сучасна школа повинна стати джерелом виховання у школярів високої культури, орієнтувати їх на загальнолюдські цінності, найважливішою з яких є здоров’я. Знання про здоровий спосіб життя як важливий елемент всебічного виховання учнів та підготовки їх до життя відіграє головну роль у вирішенні проблеми охорони здоров’я підростаючого покоління . Вивчення навчального курсу «Основи здоров’я» в школі спрямоване на формування компетентності зі збереження здоров’я учнів на основі засвоєння знань про здоров’я, оволодіння життєвими навичками здорового способу життя, безпечної поведінки в навколишньому середовищі . Розв’язання завдань навчального предмета «Основи здоров’я» потребує підготовки майбутнього вчителя у вищій педагогічній школі, який здатний не лише навчати та виховувати школярів, а й формувати їхню культуру здоров’я, тобто ціннісне ставлення до власного здоров’я . Таким чином, проблема формування в учнів здоров’язбережувальної компетентності вимагає від майбутнього педагога врахування стану здоров’я вихованців, постійного мотивування школярів до здорового способу життя, здійснення диференційованого підходу до дітей у процесі навчання, використання інтерактивних технологій у навчально-виховному процесі, переважання практичних методів навчання, забезпечення співпраці сім’ї, школи і громадськості, систематичного здійснення моніторингу за процесом навчання.
Література

 1. Бабич В.І. Актуальні питання підготовки майбутніх учителів основ здоров’я до позакласної роботи з учнями основної школи / В.І.Бабич, В.О.Зайцев // Вісник ЛНУ імені Т.Шевченка. – 2010 №8(195). – С.13-17.                                                                                                                                             2. Бушка С.Б. Актуальність формування професійної відповідальності майбутніх учителів основ здоров’я / С.Б.Бушка, В.І.Бабич // Вісник ЛНУ імені Т.Шевченка. – 2010. - №8(195). – С.18-22.

Поділитись в соцмережах

Facebook TwitterGoogle+ Vkontakte
Рекомендуем × +
РОЛЬ ВЧИТЕЛЯ У ФОРМУВАННІ В УЧНІВ ЗНАНЬ ПРО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ
4/ 5
Oleh

2 Комент.

Залишити коментар.
Залишити коментар.
avatar
КЗ "Миролюбівська гімназія"
9 лютого 2018 р. о 01:24

Здоров'я дітей , як сьогодні так і в майбутньому , залежить не лише від медичних засобів а й від знань . Ці знання потрібно давати дітям в перше чергу в школі , адже саме тут формується світогляд дитини .
Розгляд даної теми є актуальним на сьогодення .

Reply
avatar
Інна Лимборська
12 лютого 2018 р. о 08:13

Насьогодні дана тема є дуже актуальна, оскільки здоров"я дитини стоїть на першому плані.Перед нами вчителями стоїть задача не лише зберегти, а й покращити здоров"я. Навчити дітей піклуватися і дбати про своє здоров"я - це основна задача не лише вчителі фізичного виховання , а й вчителів початківців.

Reply